Arbetsglädje

En lång, lång vecka börjar nu gå mot sitt slut. Har klarat av mina två första nattpass, och det gick faktiskt över förväntan. Sov gott trots dagsljus och stoj från grann-dagiset.

I övrigt har planerna vad gäller jobbet förändrats en del. Av många olika skäl kommer inte den lilla patienten jag blev anställd för att ha hand om att komma till avdelningen, vilket nog var det bästa beslutet. Konsekvenserna för mig blir att jag får mer ordentligt upplärning, och inte blir begränsad till en enda patient, vilket såklart är mer intressant och mer lärorikt. Så är nöjd med detta!

Det måste sägas: jag älskar det här jobbet! Är lika förundrad varje dag över att jag hamnade just här. Det känns som den yttersta klichén att vara 26-årig kvinna och helt förtrollad av bebisar, men det må så vara. Att sitta klockan fem på morgonen med en liten 1500 grams grabb i famnen och känna hur den lilla, lilla handen med de små, små fingrarna greppar runt ens lillfinger, det är helt fantastiskt. Och så får jag bra betalt för det dessutom!


Stort grattis till Jenny som fick en dotter i måndags!
Lycka till Elin som springer maraton i morgon!
Trevlig resa Lukas som sticker till Spanien!

Veckans (eller månadens kanske) norsk-glosa: slang = orm
Blir extra roligt när det hamnar i tidningen som rubrik, "Slangar avlivade".

Veckans citat till alla som inte känner så mycket arbetsglädje:
"Ta med glädje ditt jobb fast du lider,
snart får du vila för eviga tider"
Från Så länge skutan kan gå.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej! Vad roligt att du trivs så bra! Har svårt att se att jag kommer känna samma glädje när jag undervisar 1or på gymnasiet i tyska verbböjningar- men det är inte fy skam det heller! ;-) Är tillbaka efter fem underbara dagar i Sommarsverige! Badade och njöt och var på Davids student- jättemysigt! Trevlig vecka! Pussokram!

2007-06-11 @ 21:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0