Besök av familjen

Ja, var var jag nu i min berättelse...jo, vi for hem från Riksgränsen på söndagkvällen och pappa &co for ett par timmar senare. De hade sedan ett par dygn i Bodö innan de skulle köra söderut igen mot Göteborg! Så på måndagen hade vi en riktigt härlig utflyktsdag då vi passade på att se en av Bodös största turistmagneter - Saltstraumen! Vad är då Saltstraumen? Jo, världens största malström! Lite kortfattat kan man säga att det är ett trångt inlopp till en stor fjord, vilket innebär att vid ebb och flod pressas stora mängder vatten in och ut. Detta skapar stora, kraftiga virvelströmmar som har dragit ner många båtar till bottnen innan man uppfann båtmotorer starka nog. Det skapar även fantastiska fiskevatten, vilket gör att det bodde människor där redan för typ 10000 år sedan.

Vi passade på att njuta av solen efter ett par dagar i snöstorm, och fikade på en klippa medans vi såg virvlarna bli starkare och starkare. Samuel och jag fiskade lite grann utan större succé tyvärr, vilket vi skyller rakt av på att vi inte hade rätt utrustning för havsfiske...

Sen for vi hem och åt en massa tacos, och tog en promenad innan det var dags att sova för familjen som skulle köra en hel massa mil de närmsta två dagarna! Vi bor rätt långt från Göteborg, om det var någon som missat det... Det var väldigt roligt att få ha dem här! Hur bra vi än har det och hur mycket nytt och spännande vi än får vara med om så saknar vi alla därhemma väldigt, väldigt mycket. Bara så ni vet! :)
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej Maria! Vad mysigt det låter med naturen, utflykter, taccos och besök från familjen! Jag väntar besök av mina föräldrar imorgon förmiddag då de kommer körande från München. Det ska bli jättekul! De ska få äran att ta med en del av mina saker hem- annars kommer jag aldrig kunna flyga hem =) ha en bra helg! pussokram Linnéa!

2007-06-29 @ 07:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0