Kjerringöy 2/6 -07

I lördags var det den 2:a juni och därmed min 26-årsdag - tack för alla kort, sms och telefonsamtal! Det var även min ettårsdag som sjuksköterska och för tillfället känns det lika festligt det! Passade på att minnas 2:a juni förra året när det firades som bara den. Vilket dunderkalas det var!
I år blev inte dagen så dum heller minsann, vi firade faktiskt lite grann redan i fredags kväll med färska räkor (köpta direkt från fiskebåten nere i hamnen, det kan man kalla färska...) och bubbelvin. Sedan i lördags var vi på utflykt till en plats som heter Kjerringöy och ligger ett par mil norrut. Det var ett handelscentrum på 1800-talet och ligger fantastiskt vackert. Vi åkte hurtigbåt dit mitt på dagen och promenerade sedan runt en stund i den gamla delen av byn innan vi satte oss på bryggan där vi blev sittandes tills båten åkte hem till Bodö. Det passade på att vara den varmaste dagen hittills i år så ölen och glassen har väl aldrig smakat så gott!

Imorgon hoppas vi på att få telefonen att börja fungera, håll tummarna!
Kramar Maria


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej! Grattis i efterskott!! Jag kom på att det borde vara ett år sedan ungefär som vi firade din 25års-dag men här nere känns allt hemma så långt bort. Och du är inte ens hemma =) Jag firade din födelsedag med en tur till München..hihi Jag hoppas att du hade en superdag iaf!!! Jag skickar en stor KRAM i efterskott! Pussokram

2007-06-04 @ 21:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0