Lite nattliga tankar

Ja, sitter hær på jobbet och har lite tid øver, så varfør inte førfatta lite hær? Lill-plutten jag har hand om inatt ska inte ha mat igen førræn om en timme, och sover gott. Har varit lite svårt att verkligen skriva något vettigt på sistone, och det beror væl kanske mest på att det mesta har kretsat kring jobbet. Det tar mycket kraft och energi att børja på ett nytt jobb! Och så intressant ær det ju inte att læsa sida upp och sida ner om bebisar.

Till helgen blir det dock en ordentlig paus från jobbet, då ska vi næmligen køra (i en liten hyrbil) upp till Riksgrænsen! Pappa, plastmamma, och småbrorsor (2 av 3) kommer dit redan imorgon och vi ska dela lægenhet med dem. Førhoppningsvis finns det åtminstone lite snø kvar så att vi kan åka snowboard i midnattssol! Nær jag tittade på snørapporten senast var det ett par liftar øppna, men nu ikvæll ær den inte uppdaterad....så vi får væl se. Hur som helst blir det trevligt att komma ivæg lite. Ska bli spænnande att køra också, upp till Narvik och sedan østerut till grænsen. Det ær inte mer æn 35 mil men ska enl. uppgift ta åtminstone 5,5 timmar att køra. Det ær ju inte motorvæg precis.

I øvrigt ær væl projekt nummer ett att komma igång med att træna ordentligt igen. Sen vi kom hit har all kraft gått åt till att komma i ordning hemma och på jobben, men nu får det vara slut på ursækter! Man får ju lite prestationsångest också nær man hør om vissa i bekantskapskretsen som springer marathon och sådær... :) Vi har vældigt fina løpspår precis dær vi bor, små grusstigar mellan kohagar och med otrolig utsikt øver fjord och fjæll. Ganska oslagbart. Dessutom kommer pappa att ha med sig våra kettelbells som vi bestællde innan vi flyttade upp. Så nu ska det blir både styrketræning och løpning minsann.

Allt gott,

kram från mig

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att jobbet känns så bra! Skönt att du valde den platsen då! :) Idag har jag klarat av min första skolavslutning som fröken, och det med bara några tårar i ögonen! :)
Ska äta lite nu och sen försöka ringa dig en sväng!!
KRAM Elin

2007-06-14 @ 19:27:49
Postat av: Linnéa

Hej! Kul att det känns så bra ändå! Vad roligt med en liten bilutflykt norrut..lite kallare än vad vi har här nere. Idag bär det av till södra Tyskland och Chimsee. Imorgon ska vi besöka Salzburg- ska bli mysigt! Komma tillbaka till Österrike-inte helt fel. Hoppas ni får åkt lite i midnattssolen- ta ett kort så jag får se! KRAM Linnéa

2007-06-15 @ 07:48:44
Postat av: Lotta

Hejsan! Jag blir mer och mer avundsjuk på dig varje gång jag är inne och läser! Allt du gör låter så spännande!! Här rullar allt på som vanlig och på måndag bär det av till Island vilket blir mitt lilla äventyr! Ha det kanon och bryt inga handleder i backen! KRAM!

2007-06-20 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0