Nyheter!

Som jag berättade tidigare fick jag ju i måndags besked om att jag fått jobbet på lungmedicin som jag sökte. Detta är numera gamla nyheter! I onsdags fick jag ytterligare ett telefonsamtal, och jag är nu erbjuden jobb på prematuravdelningen i ett specialteam kring en svårt sjuk 7-månaders bebis! Fantastiskt spännande, och en otrolig möjlighet att få erfarenhet av både barnsjukvård och intensivvård samt att få in en fot i den verksamheten. Enda nackdelen är att det till att börja med bara är över sommaren, men det lät på chefen där som att det alltid brukar gå att ordna så att man får stanna. Det känns definitivt som en chans värd att ta! Jag ska höra av mig till dem imorgon, och om inget oförutsett inträffar kommer jag att börja med upplärning av diverse medicintekniska apparater och annat redan nästa vecka! Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Emma Tolf

oj va spännande med prematura barn! Själv har man ju lite erfararenhet från sånt efter att själv ha varit ett:) Tittar man ut idag, skulle det kunna vara vilken årstid som helst förutom att det är vackert och grönt. har tagit en dag ledigt idag. Det var många veckor sen sist. har bara myst, vart tyst och tittat på runaway bride:)Ganska gött. Längtar till naturen när jag läser om era strapatser. Norska blir ju så gulligt! Speciellt när vi är vana vi de engelska uttrycken. Nu ska jag mysa vidare. Kram

2007-05-18 @ 17:07:20
Postat av: Niels

Lycka till med jobbet! Shit vad häftigt! Alltså, det låter ju GRYMT häftigt! Verkligen kul att du testar på lite olika områden inom ditt yrke :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0