Fotboll, kabel-tv och sludd

Ja, hur gick det nu då i EM-kvalet i onsdags? De flesta vet väl som Elin hur det gick för Sverige men inte hur det gick för Norge (tveksamt hur många utanför landets gränser som bryr sig). Jo, Norge gjorde det de skulle och vann över Malta, men fick ändå gå hem med svansen mellan benen eftersom Turkiet slog Bosnien med 1-0 och därmed snuvade norrmännen på slutspelsplatsen! Alltså, Sverige spelar EM nästa år men inte Norge. Inte heller England, vilket kanske var den mest underhållande nyheten för kvällen! England lever enligt mig (fotbollsmässig alltså...) bara på traditioner och fornstora dagar. Ser hellre Kroatien spela Balkan-boll i EM!

Idag är det måndag och jag ska snart knata iväg till sjukhuset för att jobba. Dagen i övrigt har gått åt till att vänta på en tekniker från Canal Digital (nej förlåt, från den montörsfirma de anlitar...) som aldrig dök upp. Denna följetong började med att vi beställde kabel-tv för ca tre månader sedan och hur den slutar det vet ingen. Jag vet bara att jag börjar bli rätt så förbannat trött på det hela vilket jag är ganska säker på att jag förmedlade till den stackars kundtjänst-människa jag fick tag på då jag inte fick tag på teknikern ifråga. Jaja, fick en ny tid imorgon, fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0