Kabel-tv del 2

Nästa episod i kabel-tv följetongen:
I detta nu har inte bara en utan två tekniker varit här i över två timmar. De började med att snoka runt i trädgården och kom så in för att berätta att de skulle dra en kabel från skåpet i yttre hörnet i trädgården och in till huset. Kabeln skulle vi gräva ner själva. "Det har de väl talat om för er?" Eh, nej... Trodde att installation betydde installation och inte "Vi gör halva jobbet - du gör resten". Well well, ett litet problem i sammanhanget. Jag knackade på hos grannarna för att höra om det inte var så att de har dragit en kabel fram till huset? Och det hade de, men det måste tydligen vara en kabel till varje lägenhet. Så det blir till att gräva upp gräsmattan - till sommaren antar jag? Just nu är det iaf rätt hårt i marken kan jag tänka mig.
Jaja, nu verkar det snart vara klart, det börjar iaf vara kanaler på tv:n ser jag! Hurra! Såg på vår beställningskvittering att vi beställde paketet den 28 augusti, så Canal Digital klarade sig under tremånaders-gränsen med ett ohoj! Deras kundtjänst får dock underkänt, och så får deras leveranstider. Som ett exempel på "kundtjänsten": på sin hemsida uppger de att de svarar på e-post samma dag eller som senast nästa arbetsdag. Det tog väl en vecka tror jag innan vi fick svar? Och svaret var inte ens ett svar, utan en uppmaning att ringa till kundtjänst... Det låter som att vi är riktigt krångliga, men vi är ju bara nya kunder som beställt kabel-tv?
De killarna som varit här idag har jag iaf inget att klaga på, trevliga och har ordnat allt med "boxen", kanalsökning osv. De till och med städade upp efter sig! :)
Nu är det dags för mig att gå till jobbet, så kanalerna får jag utforska imorgon. Vi har bland annat fått svenska kanaler, SVT 1&2 och TV4. Lite kul!
God tisdagskväll på er!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej hej :D
Men va konstigt att ni måste gräva själv, Norge e mysko ;)
Jaja, hoppas allt annat är bra.! :D
Kram på dig

2007-11-27 @ 18:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0