Helgens begivenheter

Ja, helgen som gick bestod mest av jobb för min del vilket var lite trist eftersom just den här helgen bjöd på strålande sol och 15 grader (plus alltså). Men som jag nämnt tidigare hade vi ju sett till att planera en liten utflykt på lördagen före mitt arbetspass började! Målet var Bertnes som ligger strax utanför Bodø. Där var det stor marknad med allt som hör till: hantverksförsäljning, spunnet socker, uppvisningar och massvis av folk! Man kunde köpa stickade vantar, rökt renkorv, stickade tröjor, handgjorda halsband, stickade mössor, handmålade dörrskyltar, stickade raggsockar...you get the picture! Gott om fantastiskt vackra ting, och ett eller annat som jag inte riktigt vet vem som kan tänkas ha användning av. Vi fick även kika in i en ambulans, och se en gammal bil släppas från en bra bit upp i luften. En trevlig liten lördagsutflykt helt enkelt! Vi köpte med oss en bit rökt lax hem som fick bli lunch före jag promenerade bort till jobbet.

På söndagen hade jag en liten idé om att vi skulle åka till Mjelle på kvällen. Mjelle är en fantastisk strand, med vit sand, klarblått vatten och utsikt mot Lofoten. Tro nu inte att jag hade tänkt att vi skulle bada, men däremot äta lite picknick och se solnedgången! Det skulle dock visa sig att jag litegrann överskattat hur mycket energi jag egentligen har när jag har jobbat hela helgen...trots en ordenligt middagslur efter mumsig hämtmiddag från Great Gandhi fanns det inte ett uns ork kvar till något annat än horisontalläge i soffan. Så det blev choklad och film istället!

En ganska mysig helg alltså. Hoppas du också är nöjd med din helg!
Kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej! Ja det låter verkligen som att du har haft en mysig helg även om du har jobbat...=) Nu är det tisdag morgon - igen...ska jobba idag och imorgon. Det är alltid en liten nervositet före lektioner..men jag antar att man vänjer sig. Ha en bra dag! Massa kramar Linnéa!

2007-10-02 @ 08:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0