Lite nyheter från Nordland

Tiden rusar iväg och ibland känns det som att dagarna bara flyter ihop...jag tror det beror på att tv-meterologerna verkar ha hakat upp sig på "Nordlandskysten får regn og kuling". Jag tycker egentligen inte att man ska gnälla över vädret, det hör ju defenitivt till kategorin "saker som inte går att påverka", men nu har det regnat mer eller mindre varje dag i två månader. Så det börjar bli lite tjatigt. Att det dessutom ofta regnar horisontalt på grund av ovan nämnda kuling gör ju inte det hela så mycket bättre. Hur som helst, har man tidigare bott i Göteborg är man ju van.
Häromdagen ramlade ännu en inbjudan till Facebook in i inkorgen. När hela Facebook-hypen började hade vi inte bredband här hemma, så då kändes det hela ganska oaktuellt. Men nu är ju det hindret röjt ur vägen. Jag tycker däremot det finns en del sidor av Facebook-fenomenet som inte är så tilltalande, något slags frosseri i ytliga relationer och ytlighet överhuvudtaget. Det är ett av skälen till att jag inte har registrerat mig ännu, ett annat är att jag vet hur lätt jag fastnar och blir beroende! Och jag tycker det är så frustrerande att lägga en massa tid på något när jag kanske hellre skulle vilja lägga den på något helt annat. Sen är det såklart alldeles för trendigt för någon som är så otrendig som mig! Trots alla dessa skäl är det såklart lockande... Dessutom är det väl när man bor 160 mil från sina vänner som man ska använda ett sådant forum! Vi får se.

De veckor som gått sen jag skrev senast (som sagt, tiden går fort!) har mest handlat om jobb, det har varit mycket jobb och mycket på jobbet. Överfullt på avdelningen och många svårt sjuka patienter. Trots det hann jag med ett möte med mina chefer, som handlade om att jag och en annan sjuksköterska som började samtidigt som mig ska få ett par utbildningsdagar och lite mer upplärning! Detta kommer då innebära att jag kan börja ha hand om lite mer komplicerade patienter. Det ska bli väldigt spännande!

I helgen har jag varit ganska trött på grund av att jag jobbat natt de sista arbetspassen av veckan, men det har ändå varit en bra helg! Vi började med fredags-pizza från Peppes med en flaska rödvin och ett par Heroes-avsnitt till, mycket bättre blir det ju inte! Lördagen blev fixar-dag här hemma, med städning och röjning. Och idag har vi varit ute vid Saltstraumen, där vi tog en skön skogspromenad. Fick se en vikingagrav bland annat! Efter promenaden tog vi en titt i konst-galleriet, där det var utställningar med flera lokala konstnärer. Det var flera tavlor som var fantastiska! Och en del som var lite konstiga. Allt var som det ska vara på ett konstgalleri alltså! Utflykten avslutades med att det stod tre älgar precis vid vägen när vi svängde ut från galleriet! De stod helt stilla en lång stund, och det var lite skumt skymningsljus ute, så vi var inte helt säkra på om de var statyer eller levande tills en av dem vred lite på huvudet. Det var en vacker syn med skogen och bergen i bakgrunden!

Nu är det söndag kväll och snart är det dags för en ny vecka. Den blir lite annorlunda, vare sig det fortsätter regna eller inte, för på torsdag kommer mamma!
Ha en bra vecka allihopa! Kanske ses vi på Facebook?

Kommentarer
Postat av: Elin

Hello hello! Man kan ju begränsa sitt Facebookanvändande ganska rejält... Har inte riktigt förstått det där med dem som fastnar, sitter i timtal varje dag osv. Jag loggar in, kollar om det finns några nya meddelanden, mail eller några nya kul kort. Sen ut igen, allt kan kollas ganska snabbt på ett par minuter! :) Men ska inte hylla det för mycket, för det är liksom inte det roligaste i världen. Nu har jag haft det sen i våras, och det händer inte så mkt nytt mer så då blir det bara kortare stunder! :)

Annars är det bra här, bara lite seg i armarna. Har varit på ett boxpass, och det var full fart!! Lovvecka på jobbet, så där är det lugnt! Blir ledig på fredag så det är skönt!!

Ha det bra,

Kram ELIN

2007-10-31 @ 19:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0