Veckans...

Har bestämt mig för att härma vännen Elins nya blogg-modell (se http://elinapelina.blogg.se) fast något modifierad för att passa mig lite bättre. Så får vi se om det blir bra eller om jag återgår till gamla vanor... Se den här veckan som en test-modell!

Veckans

Läsning Det var ganska lugnt under veckans två natt-pass, så hann ta mig igenom en hel pocket: Paranoia av GreteLise Holm. En helt klart läsvärd deckare som tyvärr saboterades lite av dålig översättning! Det att den utspelar sig i Danmark var intressantare än jag trodde. Kan rekommenderas som rätt lättsam höstunderhållning!

TV-program/film
Satt ensam hemma i onsdags och såg ett avsnitt av dokumentärserien Jordmödrarna, som handlar om en förlossningsavdelning. Scary shit! Det blev en konstig blandning av professionellt intresse och personlig skräck...

Utflykt
Imorgon ska vi på utflykt till Bertnes-dagarna, låter oerhört spännande eller hur? Vi får väl se. Det är en stor marknad tror jag, så det kan nog bli mysigt! Återkommer med rapport.

Mat
Det blir alltid lite upp o ner när man jobbar natt, så veckans höjdpunkt blir faktiskt en frys-pizza som jag åt i onsdags efter nattarbete och en timme i simhallen. Det var inte så dumt med ett glas rödvin till!

Borde
Sy upp de förbaskade gardinerna! Oj oj vad jag har skjutit upp det nu.

Drömmar
Hoppas på att mamma kan komma hit några dagar om inte alltför lång tid.

Planer
Se under Utflykt...

Från oss alla till er alla - en riktigt god helg!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Blogg i kortform srider sig, och det är bra för då känner man att man hinner uppdatera! :)

2007-09-29 @ 16:42:38
URL: http://elinapelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0