En mil till i benen (och lite annat som hänt)

Så var det måndag morgon igen och helgen är slut. Vi kom oss iväg till Mjelle till slut i lördags eftermiddag, och fick hela stranden för oss själva! Så rofyllt och så vackert. Bara ljudet av vågor och en och annan mås. Vi gjorde en stor fin eld och grillade korv! Jag har svårt att tänka mig något mer avkopplande än att sitta framför en eld och titta ut över havet. Och så är det ju så kul att elda!

På söndagsmorgonen vaknade vi till strålande sol och gav oss ut på vår löprunda så fort frukosten fått sjunka lite i magen! Och en dryg timme senare hade vi faktiskt sprungit en hel mil! Jag var så otroligt nöjd, jag har inte sprungit så långt på säkert ett par år och det gick så bra! Vinterns träning har uppenbarligen lagt en bra grund vad gäller ben- och bålstyrka, och med rätt tempo orkar lungorna och hjärtat med.

I veckan fick Richard en ny kollega, en svensk tjej som flyttat hit från Umeå! Så igår var hon och en annan kollega till Richard som vi umgåtts litegrann med här på middag. Lax och sötpotatis med tzatsiki blev det, riktigt gott men framförallt var det en väldigt trevlig kväll!

Och ikväll ska vi tro det eller ej vara sociala igen, då bjuder nämligen Line och Rune på födelsedagsmiddag! Det ska bli kul.
Men nu ska jag fortsätta få lite ordning här hemma. Glad måndag på er!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Hansson

Hej hopp! Vad det låter som att ni hade en mysig helg! Vad kul att ni har hittat några att hoppa på socialt ;-) nej jag skoja men jag kan tänka mig att man har ett visst sug efter umgänge! Det var inte illa att springa så långt - jag och Martin var ute i slottsskogen och sprang, jätteskönt men det blev inte en mil hihi Ha en fortsatt bra måndag! kram kram

2008-04-14 @ 17:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0