En vecka till har gått

och man kan ju undra vart den tog vägen egentligen! Jag har jobbat fyra pass istället för de två som stod på schemat ursprungligen och det gör väl sitt till för att det ska kännas som att tiden har rusat iväg. Tre av de fyra passen var nätter dessutom och då hamnar man gärna lite i dimman.

På måndagen var vi ju hos Line och Rune för att fira Runes 30-årsdag och det blev en väldigt trevlig kväll. Rune är flygledare så övriga gäster var flygledare med respektive, trevligt folk visade det sig vara! Vi fick hemmalagad thaigryta och till efterätt cheesecake och morotskaka, mums... Alltid trevligt att få klä upp sig lite också, ibland känns det som att jag bara sunkar runt i antingen arbetskläder eller mysbyxor.

Tisdagen bestod av dubbla pass på sjukhuset och löpning, närmare bestämt intervaller, därimellan. 4 x 800 m, skitjobbigt rent ut sagt! Men det kändes bra. Märker redan att konditionen är bättre. Löpsuget har börjat infinna sig och det är skönt att komma ut!

Sedan följde alltså några nattpass och så var det fredag. Dags för tempo-pass, återigen efter nattarbete och fyra timmars sömn! Sprang själv den här gången eftersom Richard har känt av benhinnorna lite grann och behövde vila dem. Dagen till ära var det strålande sol och riktig vårkänsla ute och då går ju allt så mycket lättare! Så det blev faktiskt ett riktigt bra pass och jag var nöjd med tiden.

Lördagen passade vi på att få lite ordning här hemma och ta tag i en del som behövde ordnas. Satte mig bland annat med mina deklarationer, en flytt utomlands och inkomst i bägge länderna gör att det blir lite mer komplicerat än vad jag är van vid!

Idag yrde det snö i luften utanför fönstret när vi vaknade på morgonen. Så lämpligt, när det var dags för långpass! Men man blir ju rätt tuff av att ha spenderat vintern härupp i norr, så på med ylleunderkläder, löpställ, mössa och vantar bara så går det fint! Faktiskt var ett par centimeter nysnö på asfalten riktigt bra, det blev mjukt och skönt att springa på. 14,3 km blev rundan på, det längsta jag någonsin sprungit! Det kändes i benen, men lungorna och hjärtat orkade minsann med.

Nu ska vi mest ta det lugnt, äta upp oss och dricka en massa! Eventuellt ska jag ta mig iväg till en gospelkonsert som är i domkyrkan ikväll.
Hälsningar från ett pudervitt Bodö!

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till personligt rekord på antal kilometrar! =) Väldigt olika löppass för oss idag! Min runda på 25-26 km gick i ett soligt Göteborg längs med havet! Blå himmel, strålande sol och ca 15 grader kändes som perfekt löparväder och det känns skönt att underställ och annat bröte ligger på hyllan, men vem vet - kanske får plocka fram det igen, april är ju lite knepigt med vädret! =) Runekakor blev smarriga med solrosfrön, russin, pumpakärnor, mörk choklad och müsli i! =)

2008-04-20 @ 20:15:59
Postat av: Elin igen!

Angående pulsklocka... jag har polar F11 som funkar hyfsat, men funderar på byte snart och då sneglar jag mer åt Garmin Forerunner som jag bara hört positivt om! Jag tror Lotta har den modellen som du pratade om SR200 så kolla med henne! Men för min del blir nog inte nästa modell en polar, strulade lite för mkt med F11 för att jag ska vara helt nöjd!

2008-04-20 @ 20:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0