Målet...

...med vårens træning ær klart: Midnight Sun Marathon i Tromsø den 21 juni! Fast inte maraton då (nejtack!) utan halvmaran, 21 km! Så nu ær vi igång med løptræningen! Trænat har vi ju gjort hela vintern, men någon løpning har det inte blivit i det nordnorska vintervædret. Det ær før øvrigt inte helt enkelt att løptræna nu heller, nere i byn ær snøn stort sett borta på trottoarer och cykelbanor men uppe i skogen ær det værre! Idag blev det løpning mellan skidspåren, det var nog inte så populært så vi ska hålla oss till asfalts-løpning några veckor till tills snøn har smælt! Konditionen ær inte i botten, men inte helt på topp heller mærkte jag idag. Men så var det också motvind, snor-kallt och otroligt mycket uppførsbackar! Jag flåsade så att jag trodde jag skulle dø.

Planen ær att vi ska klara halvmaran alldeles strålande genom att følja ett træningsprogram från Runners World som går øver 10 veckor, och som vi dærmed startar med veckan som kommer nu! Helt kort kommer det att innebæra løptræning tre gånger i veckan: ett intervalltræningspass, ett tempopass (alltså kortare distans, ca 5-10 km, men høgre tempo) och ett distanspass. Distanserna økas allteftersom. Det ingår i programmet att man kør annan træning 1-2 gånger i veckan, så vi kommer att køra lættare styrkepass førutsatt att vi kænner att vi orkar det. Annars får det kanske bli yoga istællet.

Det hær ska bli spænnande! Jag ska rapportera hur det går allteftersom veckorna går.
Trevlig søndagskvæll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0