Skönt med helg!

Jag vågar knappt säga det, men det verkar som att vi får lägenheten vi var och såg på i torsdags! Jag vågar inte helt tro att det är sant förrän vi har skrivit kontrakt...vi är så otroligt nöjda! Det kommer att bli jättebra.
Elin hade ju en rimlig fråga, om vi inte är intresserade av att köpa lägenheten där vi bor nu, och det blev vi också erbjudna av ägaren. Men det vill vi alltså inte! Marknaden här är väldigt osäker just nu, det har byggts otroligt mycket nytt, folk har svårt att få det de begär för sina lägenheter och att köpa en lägenhet nu i en stad där man bor tillfälligt är alltså ett ganska stort risktagande.

Igår var det dags att snöra på sig löpardojjorna igen! 5 kilometer tempo, och det efter att ha jobbat natt och sovit ca 4 timmar...dessutom visade det sig att sträckningen vi valt var otroligt backig! Långa, långa uppförsbackar. Men det var strålande utsikt över havet och sikt ända till Lofoten, och vi var grymt taggade! Jag sprang på 33 minuter och det är jag riktigt nöjd med! I en av uppförsbackarna kändes det som att jag skulle falla ned död när som helst, men när vi hade sprungit klart kände jag mig faktiskt ganska fräsch! Snabb återhämtning är ett gott tecken.

Någon skidtur blir det inte i helgen, det har vi lagt ned. Benen är ganska trötta efter gårdagens backar, och imorgon står distanslöpning (1 mil) på programmet. Så vi satsar på en utflykt till Mjelle istället, med korv och bröd i ryggsäcken! Kan bli ungefär hur mysigt som helst. Sen blir det tacos ikväll, mm mm!

Trevlig lördagskväll önskar jag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra kämpat Maria!! Det är lite dumt när man mäter upp en ny runda, och så märker man när man springer att det var en himla massa backar! Men det blir ju bra träning av det =) Ni har iaf himla fina vyer när ni springer!! Hälsa Mjelle från mig!! =)

2008-04-12 @ 16:15:22
Postat av: miss abaya

Hej!

Oj vad hurtigt det låter, blir ju alldeles inspirerad... kanske ska ta mig till gymmet imorn:)

haha, våra äventyr är verkligen stora kontraster till varandra! tror att vinterklimat, eller årstider överhuvudtaget är något av det jag kommer sakna mest!!

vad skönt att det ordnade sig så smidigt med boende..., jag vet jue precis hur det är när det strular med sånt, även om jag hade motsatt situation!

har inte riktigt fått grepp om hur sjukhuset funkar här än, är ju fortfarande på introduktion fortfarande! massa tester att gå genom. På måndag ska jag få komma upp och hälsa på min avd, ha samtal med chefen, få schema etc.... känns nästan lite nervöst...:)

ha de bra och lycka till med träningen... och som sagt, fortsätt berätta om den så kanske jag masar mig till gymmet en dag:)
kram!

2008-04-12 @ 20:54:16
URL: http://missabaya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0