En trött nattarbetare

Ja hjälp, jag har inte sovit speciellt mycket idag! Det brukar inte vara några problem alls, sover i vanliga fall lätt åtta timmar efter första nattskiftet, men av någon anledning har jag sovit sämre på sistone. Det är lite väl mycket ljud här på dagtid tror jag, med dagiset på andra sidan vägen och så är det alltid någon i området som är ute och spikar eller slipar eller nåt annat som väsnas. Öronproppar hjälper lite men inte helt! Får se om jag kan sova nån timme till i kväll innan det är dags att gå till jobbet.

I tisdags bakade jag bröd som blev jättegott, bullar med grahamsmjöl och solroskärnor. Och inte var det ju så svårt heller! Trevligt att ha hembakat bröd i frysen. Ska dock noga överväga att investera i en köksmaskin som är starkare än elvispen, det är ju inget måste men hade helt klart underlättat.

Annars har det varit mycket OS det sista ju, imorse såg jag seglarna mista sitt guld men få ett brons och nu på eftermiddagen kom jag upp lagom till Wissmans final. Trist att det inte gick bättre för honom men jag läste någonstans att hans mål var att gå till final i det här OS:et och ta medalj i nästa så då är väl allt på plats då!

Hm, kanske en kopp kaffe till hade varit nåt?
Ha en trevlig torsdagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0