Jobb o jobb o jobb o jobb...

Ja, mycket jobb blir det helt klart men det är i alla fall lite lugnare på jobbet nu än vad det varit de förra två veckorna vilket är skönt. Jag har varit lite deppig precis som jag var när vi kom hem från semestern förra sommaren men jag vet att det går över så småningom. Inte blir det bättre av att jag varit väldigt träningsmotiverad men knappt kunnat träna på grund av en muskel som inte vill vara med. Satte igång med styrketräningen lite för ivrigt efter semestern och överbelastade höger höftböjare så nu är det ganska begränsat vad jag kan göra för styrketräning och den gör ont så fort jag är ute och springer, särskilt i uppförsbackar. Kan inte ens gå uppför backar, vilket innebär att inte bara löpningen blir inställd, jag kan inte heller gå på några fjällturer. Så de sommarfjällturer vi planerat in med diverse 800-1200 meters toppar blir det bara skit med. Eller, vi får väl skjuta upp dem helt enkelt. Riktigt tråkigt är det. Har ju inte kunnat låta bli att ta mig ut på kortare löpturer i tron att det kanske blivit bra med konsekvensen att jag haltat runt i ett par dagar efteråt. Ordentligt ont gör det. Så nu blir det anpassad och begränsad styrketräning, promenader och eventuellt lite cykelturer. I helgen var vi ute i skogen och plockade lite blåbär, det blev inte så mycket för vi var visst lite tidigt ute, de var ganska små fortfarande, men gott var det!

Förra veckan var vi barnvakter åt Ellinor, Line och Runes minsta lilla tös som är tre månader gammal! Barnvaktandet bestod mest av att vi satt på deras schyssta balkong med utsikt över fjorden och Börvasstindene och läste medans den lilla sov, men det blev lite magknip, blöjcheck och flaskmatning också. Det var så mysigt! Hon är en söt men bestämd liten dam med alldeles rött hår. Lite större än småtrollen på jobbet men fortfarande bara en väldigt liten bebis!

Jag har faktiskt gett mig på att baka bröd här hemma ikväll! Jag köpte visserligen en såndäringa färdig mix, men ändå... Jag har inte bakat bröd på år och dag men tänkte att jag skulle komma igång och göra det lite då och då, och då var det här ett bra sätt att komma igång på. Vi får se hur det blir!

Nä, dags för kvällsmat och sängen, imorgon är det jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0