Tomt i gästrummet!

Ja, nu har jag vinkat av mor och bror på flygplatsen och gästrummet står tomt efter 8 dagar med besök. Kommer kännas lite tomt ett tag nu och det lär dröja innan nån kommer och hälsar på, men det är samtidigt lite skönt att återgå till vanliga rutiner.

Vi har haft en riktigt härlig helg med en väldans tur med vädret! Strålande sol från en klarblå himmel och faktiskt ganska varmt. Lördagen tog vi bilen ut till stranden på Sandhornöya där vi grillade korv och njöt av sommarvärmen. Richard badade faktiskt, två gånger till och med! Jag blev lite sugen på att hoppa i jag med, men jag hade ju inte haft en tanke på att ta med mig badkläder och handduk... På vägen tillbaka stannade vi till vid Saltstraumen som vi lyckades tajma in när det virvlade som mest. Till och med jag som sett det där fenomenet flera gånger nu var helt facinerad, det var som om det kokade.

Söndagen var vi ganska trötta allihopa, men det blev iallafall en mindre utflykt ut i skogen med matsäck i ryggsäckarna. Jag hade tänkt att vi kanske kunde leta lite efter blåbär och kantareller men det orkade vi inte, det var så skönt att bara sitta i solen och höra fåglarna kvittra! På kvällen blev det god middag på Paviljongen och en biltur upp på Rönvikfjellet för att beundra byn från ovan.

Igår gav vi oss ut på en liten promenad ner till havet och vidare in till centrum, där mamma fyndade en jättefin klänning och en kavaj att ha till, båda till halva priset! Sedär, det behöver inte vara så dyrt i Norge! Hemma igen blev det en lugn kväll i soffan med läsning och tv.

Min höft ställer fortfarande till med problem för mig vilket är sanslöst frustrerande. Nu gör det ont bara efter en kort promenad och det trots att jag tagit det väldigt lugnt den sista veckan - åkt hiss och rulltrappa så fort det är möjligt och försökt gå så lite som möjligt. Men det är klart, jag går ju på jobbet och lite promenader har det ju blivit nu när vi har haft gäster. Någon tid hos manuellterapeuten fick jag aldrig för där var det jättelång väntetid, men jag har en tid hos en sjukgymnast nästa onsdag. Så länge fortsätter jag med anti-inflammatoriska tabletter, nedkylning och stretchning av musklerna runt. Och försöker vara duktig med att vila. Åh det är så tråkigt! Och svårt! Jag är så van vid att gå överallt, ner till stan och till mataffären och på kvällspromenad.

Nä, nu ska jag se om jag inte ska baka lite bröd! Och from scratch den här gången, ingen mix! Ojojoj...återkommer med rapport! :)
Önskar en skön tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0