Vår semester, del 2

Ja, då ska jag se om jag kan få till lite nytt om resten av vår semester! Den känns vid det här laget så avlägsen att jag knappt minns den, men just därför känns det trevligt att anstränga sig lite för att komma ihåg allt kul vi gjorde!

Familj
Redan andra kvällen fick vi träffa min bror Lukas, Richards syster Jennie, hennes sambo Tobias och en kompis till honom för då kom de ut till Knippla allihop och åt middag! Vi hade en trevlig grillkväll på verandan. Jennie och Tobias kom ut flera gånger sedan under veckorna vi var ute på ön och det var väldigt kul att få träffa dem lite ordentligt. Richards föräldrar var i Alperna första veckan vi var hemma, men sen kom de hem och var då ute på Knippla större delen av tiden, så dem träffade vi också mycket. De skämde bort oss ordentligt med en massa god mat.
Min mamma och hennes sambo Claes reste från Vänersborg till Knippla över en helg så att vi kunde umgås litegrann allihopa, och så att de fick se huset och ön. Vi åt god mat, gick promenader och hann faktiskt även med en tur över till Rörö, där mammas kusin och hennes man har köpt ett litet sommarhus! De var trevligt att träffa dem och kul att få se Rörö, det är fantastiskt vackert där.
Pappa, IngaLena och småbrorsorna träffade vi ju på Flakskär, men vi fick faktiskt till att träffa dem för en fika inne i Göteborg en dag sista veckan också.

Vänner
Torsdagen första veckan hämtade jag Frida och Veronika uppe vid Östra och så körde vi upp till Jenny där hon bor med sin familj på Tjörn. De här tjejerna pluggade jag med och det var väldigt länge sen vi sågs alla fyra! Det var fantastiskt kul. Vi fick god mat i Jennys trädgård och hann med en massa snack.
Samma vecka tillbringade jag helgen i Helsingborg tillsammans med tjejgänget från Alingsås - Elin, Emma, Sara och Charlotta! Elin hade ordnat så att vi kunde bo i hennes sambos föräldrars hus vilket var helt perfekt. Vi låg på stranden, badade, grillade, drack vin och drinkar, sov litegrann och pratade en hel massa! Vilken kalashelg.
Snygga tjejer!
Min kusin/Richars studiekamrat Linnéa och hennes pojkvän Imren kom ut och hälsade på oss på Knippla, det var väldigt mysigt! Vi gick runt ön, och åt middag ute på verandan.
Vi var inne i Göteborg vid flera tillfällen och passade på att träffa vänner, vi åt lunch med Linnea och Martin vilket var så trevligt, och med Hanna som Richard pluggade med. Det var en sån skön känsla att bara kunna träffa folk på stan, prata och umgås helt som vanligt! Vi var faktiskt även hemma hos Elin och Andreas tidigt en förmiddag innan de skulle på semester, vi skulle hämta lite öl och vin vi köpt av dem och fick lite second breakfast på köpet.

Båtar
Vi var ute ganska mycket med Richards föräldrars motorbåt, vi hämtade folk på Lilla Varholmen och Björlanda Kile och åkte på lite andra små utflykter. Men vi var faktiskt dessutom ute och seglade med Jennie och Tobias! De har köpt en väldigt fin båt som heter Olivia, och vi tog en tur runt Knippla-Rörö-Hyppeln en eftermiddag. Det var väldigt länge sedan jag var på en segelbåt men åh vad det är härligt! Inomskärs var det lugnt och soligt, vi drack kaffe och vinkade till andra båtar, och ute på västsidan blåste det mer och var lite mer action. En helt perfekt tur med andra ord.

Shopping
Förra sommaren handlade vi ju halva Göteborg ungefär, men riktigt så mycket blev det inte den här gången. Vi behövde faktiskt inte ens takräcket när vi körde hem... Men, självklart blev det en del shoppat. Med utbudet och priserna i Göteborg är ju det så roligt! Vi började egentligen redan i Östersund där vi gick loss på Clas Ohlsson... I Göteborg blev det en tur till IKEA blev det, där vi fyllde på förråden med ljus (värmeljus, blockljus, vanliga ljus...) inför vintern. Och så köpte Richard ett par nya kängor på Fjällsport. Vi gjorde faktiskt även en utflykt till Halmstad! Där finns nämligen Eleiko, som tillverkar och säljer våra Kettlebells och vi behövde lite tyngre, så mycket som vi tränat (haha)! Med en 12+24 kg tyngre skruttmobil körde vi till centrala Halmstad där vi åt mumsig lunchbuffé på en delikatessbutik och shoppade lite kläder. Vilken mysigt stad det var!

Hemresan
Ja, det var väl litegrann iallafall av våra härliga semesterveckor! Tack till alla er både familj och vänner, vi var så glada att få träffa er. Det blev inte så mycket bilder ser jag, men här kommer några från hemresan iallafall! Hemresan startade kl 04.25 då vi körde på färjan avvinkade av Richards föräldrar och syster. Sen sov jag til Mellerud ungefär... Dagen rullade på med lite stopp, bland annat kaffe hos Magnus och Anna i Östersund dit även Nicklas och Elin kom. Så trevligt! Då fick vi även resans roligaste shoppingfynd! När vi åkte från Magnus och Anna på resan söderut skulle de nämligen på auktion samma dag. Och vi tyckte det lät så spännande, och hade egentligen helst åkt med. Det kunde vi ju inte, men vi gav dem en slant och bad dem köpa något åt oss, vad som helst! Så nu när vi kom förbi på hemresan fick vi fynden de gjort åt oss! Två gamla "bärplockare", en gammal sil och bäst av allt - ett våffeljärn i gjutjärn! Vi ska testa att göra våfflor i det på vår kamin i vinter.
Vi övernattade i Kyrktåsjö på samma vandrarhem som förra året och sista dagen gick ganska fort även om vi var väldigt trötta. Lite gränshandel i Jäckvik blev det (älgkött, renkött och fjällfil) och middag på Nationalparkcentret i Saltdal innan vi körde hem.