En förvirrad flyttgubbe

Denna dag som redan varit ganska snurrig och kaotisk blev för en stund sedan ännu mer snurrig. Då, vid 22-tiden, ringde nämligen min mobil. Det var en flyttgubbe från flyttfirman vi anlitat för att flytta vårt bohag härifrån till Östfold 5 januari. Han ville bara ta kontakt med oss innan han kommer och flyttar våra saker. Imorgon. 5 december.
Richards min var oslagbar: "Eh...ja du är ju en månad tidig då alltså..." Haha vi kunde bara gapskratta! Det är ju inte ens rätt år...

Sedan blev vi lite mer allvarliga och insåg hur osäkert det känns nu helt plötsligt, jag menar, kommer de när de ska komma nu då? Vi får väl se, fortsättning följer. Richard har skrivit ett fint mail till personen på kontoret vi har haft kontakt med och upplyst honom om att vi gärna vill ha en bekräftelse på att de kommer den 5 januari...
Tänk om han inte hade ringt först? Utan det hade dykt upp ett gäng flyttgubbar och en stor lastbil här imorgon bitti och undrat varför vi inte packat något? Då hade nog både de och jag blivit mer än förvirrade.

För övrigt är resväskan packad och klar för imorgon. Det ska bli så kul! Tänk, imorgon kväll är vi hemma hos mamma. Och då har vi sett vårt nya hem!
Och på tal om nytt hem, stort grattis till er Linnéa och Martin! Det låter ju helt perfekt, så skönt för er! Ser fram emot att få komma på besök!

Trevlig helg till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0