God fortsättning!

Juldagskväll och vinden viner runt knuten. Den vackra snön vi hade har på rekordfart regnat bort idag trist nog, och i helgen får det nog bli en tur ut i markerna med skidorna så att vi får lite vinterkänsla igen. Igår på julafton var det ordentligt med snö kvar däremot så vi fick oss faktiskt en vit jul, men det var otroligt otrevligt väder! Mulet och blåsigt, och med nederbörd i form av hagel...

Vår julafton blev så mysig, om än något komprimerad! Vi åt tomtegröt till frukost, och så var det dags för julklappsutdelning. Richard fick vara tomte, eftersom han har sitt traditionella julskägg! :) Många fina paket var det, tack tack! Efter att ha studerat presenterna lite närmre fick vi på oss lite finare kläder och körde till kyrkan. Vi var på familjegudstjänst i Bodin kyrka, som är en gammal, liten kyrka strax utanför stan. Jag önskar att jag hade haft med mig kameran för den var så vacker med snön som föll! Inne var det ljuskronor med levande ljus, en vacker gran och massor med barn som sjöng så fint!

När vi kom hem igen var vi jättehungriga och plockade fram all den goda maten! Rökt lax, sill, brysselkål, vörtbröd, rödbetssallad...mums! Efter en stund med telefonen var där det ringdes hem till familjerna satte vi oss i soffan med kaffe och chokladtårta, och såg på Karl Bertil Jonssons jul! Tack vare fildelning kunde jag få se mitt favoritprogram trots att jag skulle till jobbet! Det är bara så bra. "Sa och sa! Den var ju min!"

Så var klockan 14.30 och det var dags för mig att åka till jobbet. Lite vemodigt, men jag passar mig för att tycka synd om mig själv. Jag har faktiskt valt själv att bli sjuksköterska, och att jobba på julafton är en del av jobbet. Jag var faktiskt stolt över att åka till sjukhuset till småtrollen, även om det ju såklart helt klart hade varit ännu bättre att få vara hemma med Richard. Sen är det trist att det måste vara som det är på sjukhuset, med underbemanning och så vidare. Det gör det helt klart tråkigare att jobba på jul. Vi får ingen julmat eller något sådant (däremot håller vaktrummet på att svämma över av chokladaskar vi fått från föräldrar och andra), och årets julklapp från sjukhuset till oss var varsitt reflexband med sjukhus-loggan på... Ja, vi får ju förstås extra betalt för att det är jul men det är tråkigt när det känns som att det snålas på allt.

Nåväl, nu är jag hemma efter att ha jobbat på dagen idag. Spänningshuvudvärken har precis släppt efter ett par rejäla muggar kaffe och ett par tabletter. Man får lätt huvudvärk när man springer runt på jobbet med axlarna halvvägs uppe vid öronen har jag märkt...

Nu hoppas jag att ni har en riktigt skön och mysig jul allihopa! Och det var förresten en burk te vi fick av brorsan, Göteborgs-te köpt på Thehuset där vid Saluhallen! Så nu kan vi dricka Göteborgs-te och titta på vackra bilder av Göteborg, och drömma oss bort...

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0