Lillejulaften

Dan före dopparedagen ja, eller Lillejulaften som de säger här i Norge. Känner faktiskt ett pirr i magen och har lyckats få till ganska ordentligt med julstämning! Stod med förkläde på och bakade vörtbröd igår, med julmusik på i bakgrunden. Det gäller att få involverat alla sinnen! Och idag ska jag ner till byn för att få handlat den sista julklappen, den till Richard...det är konstigt, i vanliga fall när jag går i affärer ser jag inte annat än saker jag skulle vilja köpa till honom men nu när jag faktiskt ska köpa något, då är liksom inget bra nog!

På tal om julklappar så måste jag få dela med mig av det underbara rim som min bror skrev på en julklapp till oss!
"Smakar gott, luktar färskt,
i Marias näsa, och Richards käps.
Har fraktats över flera hav,
värmer magen i några dar!"

Tycker det innhåller allt som gör ett rim perfekt! Kan ni gissa vad det är i paketet? Jag vet redan för övrigt, för det var inpackat i cellofan.. :) Kan säga som ledtråd att den faktiskt matchar den fina Göteborgs-boken vi fick av Elin och Andreas, på ett lite klurigt sätt!

Nä, dags att gå ut!
Önskar en mysig uppesittarkväll, och om jag inte återkommer här:
en riktigt god jul!


Kommentarer
Postat av: Andreas

God jul på er där uppe i norr. Snö och kallt har ni, gud vad man är avis. :)



Kram kram

2008-12-23 @ 23:26:11
Postat av: Elin

Lillejulafton hade vi här igår också, en dansk! :)



GOD JUL till er båda! Hoppas att ni får en mysig julhelg trots jobbandet!



Kramar

2008-12-24 @ 11:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0