Lite av det som är nytt

Då ska jag försöka skriva ner lite nyheter här i bloggen, och så kanske komma igång igen med att uppdatera lite oftare. Det har som sagt inte funnits så mycket tid eller ork till det här och det beror väl delvis på att det har varit mycket annat på gång men kanske framförallt på Det Stora Mörkret. Det är förvisso fortfarande dagsljus ett par timmar mitt på dagen men jag är definitivt trött och orkeslös av bristen på ljus. Som tur är har vi fått ordentligt med snö de sista veckorna, skulle tro att det ligger 20-30 cm här inne i byn, och det gör allt så mycket lättare. Förutom att ta sig till jobbet, det blir snarare svårare av snö! Jag köpte ju dubbdäck till cykeln men det hjälper mest på is, inte så mycket på snömodd och frysta hjulspår. Så jag har promenerat till jobbet sista tiden vilket i och för sig har varit ganska skönt. Det har varit kaos igen nu på avdelningen och då är det skönt att varva ner lite med en promenad hem.

Nu har vi bara en månad kvar här i Bodö. Och det mesta börjar faktiskt falla på plats för oss. Vi har ordnat ett nytt hem - som jag tror jag skrev om tidigare så ska vi hyra ett litet hus på en gård! Så nu blir det att pröva på att bo på landet. Tycker det ska bli underbart, men samtidigt har jag egentligen aldrig bott på landet så vi får väl se vad jag tycker om några månader!
När det gäller jobb på har ju redan Richard det, och nu även jag. Jag ska jobba på gyn-avdelningen på sjukhuset i Fredrikstad och börjar samma dag som Richard börjar på sitt jobb. Jag ser fram emot att jobba med vuxna igen, samtidigt som jag kommer att sakna mitt nuvarande jobb otroligt mycket. Jag tror iallafall att en kirurg-avdelning som ju gyn är kommer att passa mig bra. Det kommer att vara väldigt annorlunda mot vad jag gör nu även med tanke på att det kommer att vara till stor del planerad vård. Inte så mycket action alltså, men det kan ju vara lite skönt också. Eventuellt.

I början av nästa vecka ska vi faktiskt ner till Östfold för att träffa våra respektive arbetsgivare. Och när vi ändå ska söderut så tar vi ett par dagar extra och passar på att träffa familj och vänner i full fart. Dessutom ska vi se på huset, som vi ju faktiskt inte sett själva ännu. Pappa har varit där och tittat åt oss... Så därför åker vi redan nu på fredag. Det ska bli väldigt kul, alltihopa! Om än något flängigt, med ett antal destinationer på bara några dagar. Men det är det värt.

Om vi nu lämnar flyttplanerna lite så kan jag ju berätta lite annat också. För det första har jag nu bokat kyrkan till vårt bröllop vilket känns fantastiskt!
I fredags var det konsert på Rock Café här i Bodö, arrangerat av en förälder till en patient på jobbet. Ja, det var faktiskt inte bara konsert med fyra olika lokala band utan även lotteri och auktion. Och alla pengarna gick till vår avdelning! Jag hade arbetshelg och jobbade fredagskvällen men två av oss som var på jobbet gick ned till Rock när vi vara klara på jobbet. De flesta andra som inte jobbade var redan där, både sjuksköterskor och läkare, och en hel massa annat folk! Det var helt fullt, och en fantastisk stämning!
I söndags var det ju första advent och vi firade genom att plocka fram längskidorna! Vi körde ungefär en mil österut innan vi knäppte på oss skidorna och gav oss ut i skogen, och där var det ju såklart ännu mer snö! Det blev en helt fantastisk tur! Jag tror jag lägger upp ett par bilder här helt enkelt istället för att försöka beskriva.

Till sist måste jag säga stort tack till Elin som gett mig en fin blogg-utmärkelse minsann! Tack så mycket, blev väldigt glad! Så här ser den ut:



Egentligen stod det i reglerna att man ska ge vidare priset till sina sju favoritbloggar...men jag har bara en favoritblogg och det är Elin och Andreas, som jag ju då fick priset av! Men varsågoda, ni får tillbaka det av mig! Jag läser en del andra bloggar också men bara sporadiskt. Men en till kan jag ju faktiskt nämna, och det är Malin, som jag följt medans hon jobbat som sjuksköterska i Saudiarabien och nu när hon reser runt i världen. Så Malin, du får också ett pris av mig! Det har du verkligen förtjänat - har varit spännande att läsa om dina upplevelser! Måste passa på att säga att jag gillade speciellt inlägget "Only in Saudi...", det var sanslöst underhållande för en kollega som mig själv! Reglerna för priset är som följer Malin, följ dem om du vill:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån.
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

OK, nu var det kanske nog med ordflöde för den här gången! Ska se om jag inte kan få upp lite bilder också.
Önskar en trevlig onsdagskväll! Själva ska vi träna lite och titta på Lyxfällan (eller Luksusfellan som det heter här).

Kommentarer
Postat av: Elin

Ska bli så kul att träffa er igen på lördag! :) Kul att nu kunde få in ett par dagar ytterligare lite söderut ju! :)



Låter underbart med snö! Här har det vart ganska grått nu, så skulle inte skada med lite flingor snart! :)



KRAM

2008-12-03 @ 21:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0