En skön söndag

Mitt på dagen packade vi ryggsäcken och körde norrut till en av våra favoritplatser: Mjelle! För er som inte vet - Mjelle är en plats där fjället möter havet med en fantastisk strand emellan. Väl ute på stranden gick vi upp emot bergen för att hitta en bra plats att sitta på, och fick plötsligt syn på först två, sedan två till - havsörnar! Helt otroligt! De var inte så värst långt bort heller, de flög längs bergskanten och vi såg dem tydligt. Wow. Äntligen! Bodö har världens största havsörnsbestånd, så vi har bara väntat på att få se några av dem. Och när vi nu väl gjorde det var det precis så fantastiskt som vi trott det skulle vara. Senare såg vi ytterligare en havsörn cirkla högt uppe vid fjälltopparna, och något som förmodligen var falkar.

Nåväl, planen var att vi skulle grilla korv så vi hittade en perfekt plats en bit upp, inntill ett klippblock med utsikt över stranden och havet, och gav oss ut på jakt efter något att elda med! En stund senare hade vi en fin eldstad, och en liten hög med mer eller mindre fuktiga träpinnar och större grenar! Eftersom vi visste att det skulle vara blött och fuktigt hade vi med oss tidningspapper som underlättade det hela. Och efter en del huffande och puffande hade vi minsann en brasa! Ojojoj vad det är kul att elda! Och ojojoj vad gott det är med grillad sojakorv!

Så, bättre kan man knappast ha det. Nu är det söndagkväll och snart en ny vecka. Den innehåller bland annat en kursdag för mig, en kursdag av det lyxigare slaget! Vi ska nämligen på spa och sedan äte ute :) Det ska bli otroligt härligt.

Önskar alla en riktigt bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ååå, Havsörnar! Så nu har Richard äntligen fått se dem, och du med såklart, men han talade varmt om det redan när vi var hos er =)

Ååå, Spa också, så himla härligt! Ska nog tipsa min chef om att man kan göra så ;) Finns en nybyggd spaanläggning precis vid vårt jobb - borde ju åka dit på studiedagen eller nåt! =)

Kram kram på er!

2008-02-18 @ 20:22:15
Postat av: Emma

haha kurs och SPA rimmar gott i mina öron. Ungefär lika jobbigt som att jag har en retreathelg(gratis) inbokad i utbildningen hehe. Håååårt.
Sitter i soffan i min fleece och myser. Har en tuff bil i min ägo tills imorn så jag funderar på om "jag måste" ut några ärenden:) ligger ganska bra till i veckans plugg och imorn startar livsväg, konferens i furulund som jag längtat till! Värmlandsfriends kommer bla. fantastiskt kul. Allt gott vänner! Kram

2008-02-21 @ 18:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0