Klar för semester

Här sitter jag med datorn istället för att packa...jaja, ska skriva några rader och så sätta igång sen! Imorgon 7:15 sätter jag mig på planet till Oslo och innan dagen är slut är jag (förhoppningsvis) framme i Göteborg. Där har jag ett par dagar och har planerat in så mycket som möjligt av fika och tjejkvällar - åh vad jag saknar er alla goa vänner! Ska passa på att shoppa lite grann också. Sedan blir det födelsedagsfirande, både far och lillebror fyller år, och så ska jag ha lite tid hos mamma också såklart.

På onsdagen blir det dags att sätta sig på ett flygplan igen - då reser jag och pappa till Istanbul! Där ska vi vara några dagar och uppleva basarer, moskéer, palats, turkiska bad...och äta en massa god mat. Det ska bli superspännande!

Allt det här skapar en stor utmaning vad gäller packningen...kan inte direkt släpa runt på en massa tunga väskor runt i Oslo, halva Västsverige och stora Istanbul. Utan det blir light-versionen. Samtidigt kan det ju i början av mars vara både vinter och vår i goda gamla Götet, och det är inte så säket att det är så varmt i Istanbul heller. Så ska man ha med kalas-kläder, och så får man inte ha schampoo eller hudlotion flaskor större än 100 ml i handbagaget...hm! Klurigt värre. Så det är nog bäst jag sätter igång nu, så jag får ordning på det här!

Återkommer med semesterrapport så fort möjlighet finnes!
Kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Fridah

Hallå! Jag tänkte tipsa dig om en ny tävling som jag har på min blogg där du kan vinna en egendesignad klänning av Liv Hanell Designs. Om du själv inte kan eller vill ha den, kan du ju ge bort den till någon i pressent. Eftersom att det bara finns ett exemplar av den här klänningen så blir du ensam om den. Kolla in bloggen :)

- fridahcharlotta.blogg.se/1204050634_n_d...nte_vara_s.html -

Kramar, Fridahcharlotta

2008-02-28 @ 10:31:18
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Å vad det låter härligt med semester i Istanbul! Lite klimatförändringar för eran del:)

Jag jobbar på thorax på SU, avd 10/23, vart jobbade du? Jag kommer att jobba på thorax i saudi med, fast skillnaden är att de inte har någon lungkirugi och blandar barn med vuxna, samt att de har hjärt/lung transplanterna på samma avd. Så det blir lite nytt.... mest nervös e jag för alla barn, har aldrig jobbat med barn och det är ju mkt som är annorlunda med medicineringar, spädningar till oöndlighet osv.... men det antar jag att man vänjer sig vid det också! Eller vad säger du? du jobbar med barn va?

Innan jag kom på tanken med saudi var jag i kontakt med achima för att arbeta i norge, fast jag hade nog tänkt mig att pendla! men det verkar som att bra företag. Men jag kan tänka mig att det är bättre att ha en fast arbetsplats när man bor där på riktigt!

jo tack, man
undrar ju vad allt pappersarbete ska vara bra för? men jag har slutat och ifrågasätta - jag gör bara som jag blir tillsagd, men det är oerhört frustrerande!

Hoppas att ni får en härlig semester!
/Malin

2008-02-28 @ 15:18:47
URL: http://missabaya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0