Vinter vid Saltfjorden

image31



Ja, vintern har kommit på riktigt sedan ett par veckor tillbaka! Några skidor har vi fortfarande inte lyckats skaffa oss (men har faktiskt varit på G-sport och sett på skidor) men det går fint att vara ute i markerna ändå.








De här bilderna är från två olika söndags-promenader, då vi gick längs fjorden sydost om Bodö. Hoppades lite på att få se havsörn men det blev det inte något med tyvärr!

Annars har det varit mycket jobb det sista. Har haft fyra extrapass de här två veckorna varav två nätter. Så utöver jobbet har jag mest sett till att få tid till att sova, äta och träna ordentligt - och att komma ut i dagsljuset. Så ska man inte underskatta att ta lång frukost, med kaffe och en tidning (till exempel fina Plaza Interiör som kom i posten förra veckan - tack Agneta och Lasse!). Men så har vi också hunnit med att vara hemma hos Line och Rune på tapas-kväll, det var otroligt trevligt!

Igår var det ju fettisdagen, men vi åt våra semlor redan i helgen! När jag kom hem från jobbet på lördagen sov jag på soffan ett par timmar, och vaknade av att Richard tog ut vetebullarna ur ugnen! Han är ju händig på så många sätt den karln! :) Så här fina blev de:

image38


Nu ska jag jobba två nätter och sen är det helg! Hurra vad skönt det ska bli!

Hälsningar till alla!

PS. Emma, jag lovar att vinka men tror tyvärr det är lite väl många höga berg och djupa dalar emellan! :) Önskar dig dock en riktigt fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Elin

KUL med Sverigebesök ju!! Ser verkligen fram emot det!!

Semlor ja... har inte ätit en enda i år, så måste få tag på en snart! Trodde faktiskt vi skulle få på jobbet i tisdags, eftersom vi t.om. hade extramöte på eftermiddan men icke sa nicke!!

Vilka otroligt vackra bilder! Härligt med vinter och snö!! +4 grader, lite regn är det i Gbg idag! Uppehåll dock på mimn löprunda hem från jobbet och det tackar jag för - får vara glad för det lilla! =)

Kram på er där uppe i norr!!

2008-02-06 @ 20:15:22
Postat av: Linnéa Hansson

Hej hopp!
Vad härligt det ser ut! Jag önskar att det var lite mer vinter här faktiskt..är väldigt trött på regn och moln..hihi Hörde att pollensäsongen redan har startat vilket är skrämmande! var tog vår vinter vägen?

Vad mysigt att du kommer hem! Jag träffas gärna! Men du får inte känna att du måste hinna med - stressa inte ihjäl dig! Var det i början av mars? Det är vilket som om vi ses här eller i stan. Nej nu ska jag ta tag i min dag, har massor att läsa. Ska bli skönt att bli klar med det här!

Ha det! kram kram!

2008-02-12 @ 08:36:58
Postat av: Andreas Norgeälskare

Helsike vilka vackra foton, och här sitter jag i ett pissgrått Göteborg. Det är fan plågeri när man kan vara i sådan gudomligt vit vinternatur i nord Norge. Jag är avis på er!

2008-02-16 @ 23:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0