Den gröna vintern

Ja, så kallas sommaren här i Nordnorge av vissa Bodø-væringer. Termometern stod på 6 grader idag så man kan ju förstå varför... Men förra veckan hade vi faktiskt 20 grader här flera dagar, och det tycker jag är bra mycket bättre än typ 32 eller vad det nu varit söderut, det är alldeles för varmt för mig!

Igår körde vi vad man skulle kunna kalla för ett genrep inför halvmaran i Tromsö! Sprang nämligen 19 km. Och det gick  riktigt bra! Ska ju inte säga att det inte var jobbigt, men det handlar ju inte om att det inte ska vara jobbigt heller! Så nu känns det som att Tromsö kommer att gå som en dans. Jag har ingen aning om hur fort jag kommer kunna springa egentligen, igår sprang jag på 2 timmar och 4 minuter och målet är egentligen att komma runt halvmaran på 2 timmar vilket nog är inte är orimligt med tanke på "lopp-effekten" :)

Sitter här och kollar på fotboll, Holland krossar Italien och det är helt otroligt underhållande! Vilken snygg-fotboll. Imorgon blir det fotbollskväll och jag ska gå med Sverige-tröjan på mig när jag gör mina ärenden på dagen. Är ju stolt över att jag kommer från ett land som klarar att ta sig till slutspel, till skillnad från mina nya landsmän!

Här hemma börjar det se ut som just ett hem. Jag ska lägga upp lite bilder här när allt är iordning, så ska ni få se hur vi bor nu!
Nä, nu börjar det allt bli dags att knyta ihop sängen. Ska sova gott inatt, för nu sitter det både persienner och rullgardiner i bägge fönstren i sovrummet! Man kan ju som Andreas skrev även använda en ögonbindel, och det brukar jag faktiskt göra när jag har jobbat natt! Midnattssol i all ära, men det är ju trots allt ännu ljusare mitt på dagen.

Ha det gott, och heja Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0