17 mai 2008

Årets 17 mai startade med en stort sett helt vanlig arbetsdag. Vi pyntade med flaggor, och Marlen hade med sig tårta. När jag gick hem fick jag verkligen känna på den riktiga feststämningen, det var flaggor överallt och solen sken! Det var fullt med folk i vackra folkdräkter och små barn med ballonger. Det stora borgertoget, med föreningar, drillflickor osv, kunde vi faktiskt se från vårt köksfönster en stund efter att jag kommit hem från jobbet!

Sedan packade vi en ryggsäck och körde på 17 mai-utflykt! Vi körde runt Saltfjorden tills vi kom till andra sidan av den sett från Bodö, alltså rakt söderut, och över en bro ut till Sandhornöya. Där körde vi över till väst-sidan av ön och hittade snart vad vi letade efter - en helt fantastisk strand vi fått tips om från olika håll. Jag vet inte ens om jag kan beskriva den här stranden, ni får kanske bara titta på bilderna! Den var lång, bred och med fin, fin sand.

Richard hade kokat ärtsoppa som vi värmde på spritköket, det smakade fantastiskt gott! Efter det stekte han pannkakor, och så hade vi lite frysta blåbär med oss som vi hade till dem. En riktig gourmet-middag ute i det fria! Mätta och belåtna ordnade vi en fin brasa. Sen fick Richard för sig att han skulle bada! Jepp, du läste rätt. Bada. I maj. I havet. I Nordnorge. Så han slängde av sig kläderna och sprang ner i vattnet, doppade sig och allt! Och sedan rätt upp till elden, på med torra kläder och på med mer ved på brasan! Han tyckte faktiskt att det var riktigt skönt. Bildbevis kommer här, såklart... Jag var bara helt imponerad och hade aldrig ens kommit på tanken, där jag satt med fleecetröja, jacka, långkalsonger och vantar!

Efter en kopp kaffe var vi till slut tyvärr tvungna att köra hemåt igen, jag tror jag hade kunnat sitta där i solen hela natten om det inte vore för att jag skulle upp till jobbet söndag morgon. Vilket fantastisk kväll!

Kramar Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0