Backträning

Ja, här sitter jag ensam fredag kväll medan Richard sitter i Oslo ensam fredag kväll...trist som bara den men han är på kurs med jobbet så sånt är väl livet helt enkelt. Onsdag kväll körde jag honom till flygplatsen och imorgon kväll kommer han hem. Igår jobbade jag dubbla pass och var på kör-övning däremellan så den dagen gick fort! Idag har jag stort sett sovit, kollat på tv och varit ute en runda. Och nu är klockan 22 så den här dagen är visst också redan slut!

Dagens löpning var 13 km tempo, rätt så ordentligt tufft alltså och av en eller annan anledning fick jag för mig att göra det ännu värre genom att lägga rundan på en otroligt backig slinga! Det var väl av två anledningar, dels tyckte jag att jag behöver mer backträning eftersom jag får mjölksyra och blir flåsig så fort det är det minsta lilla uppförslut i löpningen och dels ville jag ut i skogen istället för att nöta samma gamla cykelbana som alltid! Och skogen betyder stort sett kuperad terräng här, bor ju trots allt mer eller mindre i fjällen! Nu var det då så att jag inte riktigt kom ihåg hur backig den här vägen är då jag inte varit där sedan i somras...det visade sig vara väldigt gott om både väldigt branta och väldigt långa backar, plus en del väldigt branta och långa backar! Hela passet blev kort beskrivet uppför, uppför, uppför, nedför, nedför, nedför, uppför, uppför, uppför. nedför, nedför nedför - och så lite platt däremellan! Mjölksyran flödade! :) Men det var faktiskt ändå en otroligt skön runda. Soligt, varmt och ren skogsluft! Vacker utsikt i överflöd och fågelkvitter. Träffade till och med på ett par älgar!

Nu har jag satt i mig en pizza och ett glas rödvin och ska nog ganska snart krypa ner i sängen. Blev inte så mycket sömn förra dygnet eftersom jag jobbade dag plus natt så känner mig rätt sömnig trots att jag bara varit vaken i åtta timmar.

Önskar alla en riktigt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra kämpat Maria! Man kan ju välja att lägga ett tempopass på lite planare mark, och sen ta ett backträningspass på backig mark.... ;)Så får du ihop två jobbiga pass istället för ett überjuobbigt! =)

2008-05-24 @ 10:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0