I wear my sunglasses at night...

...ja, det behöver man här i midnattsolens rike! Trots att det blivit ljusare och ljusare under så lång tid är det fullständigt förvirrande för min stackars hjärna att det är ljust som mitt på dagen trots att det är mitt på natten. Men härligt är det, och pigg blir man! Så pigg att Richard nu har tejpat vår mörkblå fleccefilt över fönstret i sovrummet (där det redan finns en persienn och en rullgardin) för att få sova något alls på nätterna...

Veckan har gått fort, jag har varit lite ur form så så mycket löpning har det tyvärr inte blivit. På tisdagen låg jag i soffan med feber och när jag på försök gav mig ut i skogen i torsdags kändes det som spagetti i benen. Imorgon ska vi ta ett lättare distans pass, jag hoppas det känns bättre då. Det är ju bara tre veckor kvar till halvmaran!

I tisdags hade vi kursdag på jobbet. Vi fick lära oss en ny maskin, en BiPAP som en av våra patienter använder, vi övade HLR och övade på en del annat praktiskt, bland annat förberedelser och uppkoppling av pleuradrän och utskiftningstransfusion. Det är saker som inte inträffar så ofta, men som är lite små-akuta när det väl sker, så det kändes bra att få öva lite så här innan sommaren kommer med låg bemanning och nya vikarier.

Idag har jag satt igång på allvar med allt som ska göras innan vi kan lämna ifrån oss nyckeln till den här lägenheten. Frostade av frysen och städade ur både den och kylskåpet, och tvättade några av fönstren. Så ska jag väl få packat litegrann innan dagen är slut, men det är först imorgon vi packar ner kök och kläder osv. Det ska bli så skönt när det här är gjort...

God helg!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Tja Norge!



Ni borde köpa sådana där man kan sätta fast för ögonen (en slags ögonbindel) så att det blir mörkt, man ser fånig ut men det är riktigt bra för att stänga ute allt ljus. Jag använder en sådan nu och det är konstant mörkt även om solen står högt på himlen. See you soon ppl!



Kram

2008-06-08 @ 10:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0