Raindrops keep falling...

Jepp, mulet, dimma och regn har varit standard den här veckan. Och så ska det vara hela helgen ser det ut som trist nog, vi som har tre dagar ledigt tillsammans. Jaja!

I måndags sprang vi 1600 m intervaller! Eller jag gjorde det, Richard sprang en och sen sa hans vadmuskel stopp och belägg och krampade ihop fullständigt. Så han fick linka hem och jag sprang ett par intervaller själv. Var väldigt nöjd med tiderna! Höll på att bli påkörd på ett övergångställe av nån klant som inte såg mig trots god sikt och min knallblå löparjacka, jag hade dessutom redan hunnit över ena filen så det var ingen tvekan om vart jag var på väg. Hade god lust att slänga mig på motorhuven men jag gav honom en evil eye blick istället. Han såg rätt skraj ut faktiskt. :)

Igår blev det vila, vi har varit så trötta och slitna i veckan och dessutom hade ju Richard en del problem med sin vad i början av veckan. Dessutom har vi insett att vi har en vecka "tillgodo" i träningsprogrammet, så det fick bli den här veckan! Så igår blev det som sagt vila, och imorgon tänkte vi springa upp på Keiservarden och ner igen...lite backträning alltså! Så fortsätter vi med programmet nästa vecka, då i fas.

Just nu är Richard ute och gräver ner vår kabel-tv-kabel, den som är trogen läsare minns kanske när vi fick kabel-tv "installerat" i höstas... Det både regnar och blåser ute så jag sitter här och funderar över vad han ska få för gott när han kommer in! Varm choklad med vaniljvodka kanske?

Idag tog jag emot en ny patient på jobbet. Har haft lite ångest över det tidigare, jag har bara tagit emot en patient innan så har känt mig lite osäker på det. Men nu när det väl var dags var jag inte alls nervös och allt gick som smort. Skönt att kunna ta helg nöjd och glad!

Så - trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0