Jobb på G

Nu har jag en intervju inbokad på tisdag, det känns väldigt bra! Inte för att man som sjuksköterska i Norge behöver vara rädd för att gå arbetslös direkt, men det har varit ett litet vakuum här nu efter att jag fick iväg mina ansökningar och innan någon hörde av sig. Det har inte direkt dykt upp några nya jobb att söka heller så det har stått lite stilla. Men nu, en intervju via telefon inbokad. Det var en trevlig chef, och det är angående ett vikariat på en gyn-avdelning. Helt nytt för mig, men känns både spännande och intressant. Dessutom är det på 95% vilket är en klar fördel. Vi får se hur det blir!

Ikväll ska vi försöka få ordnat vinterdäck till min cykel. Jag hade aldrig ens tänkt på att man kan ha det, men Richard ordnade det till sin cykel förra året och det var otroligt bra. Han cyklade hela vintern på både blankis och i snömodd. Jag cyklar definitivt hellre än jag kör bil vilket väder det än är förutom storm. Skrapa rutorna och sätta sig i en iskall bil för att köra ett par kilometer eller vad det nu kan vara, nej då klär jag hellre på mig ordentligt och får lite frisk luft på köpet. Så jag hoppas de har några ordentliga dubbdäck till min modell.

Imorgon har jag tänkt koka äpplemos för första gången i mitt liv. Det har varit en massa äpplen i vår ekologiska leverans och vi hinner inte riktigt med att äta upp dem, så då kom vi på att äpplemos är ju gott! Man ska ha askorbinsyra i enligt min kokbok, det är för att det inte ska bli brunt förstår jag det som, och i min norska matbutik fanns det något som heter Sitronsyre. Är det samma sak? Någon som vet? Askorbinsyra är ju C-vitamin, och det står på förpacknigen med sitronsyre att det används bla till sylt. Så jag tänkte att det borde funka...hm, kan bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0