Mumsigt äpplemos

Jo jag fick tag på askorbinsyra efter mycket om och men! De har det bakom disken på apoteket visade det sig, så man måste fråga efter det. Kostade en massa pengar, men det var en ganska stor burk som nog räcker till ungefär hur mycket äpplemos som helst då det går åt ungefär 2-3 kryddmått per sats! Det var bra mycket lättare att göra äpplemos än vad jag trodde! Det fanns flera olika sätt i kokboken men jag gjorde det enklaste - varför krångla till det? Jag har inte i något socker alls, det behövs inte för smaken och inte för hållbarheten heller, då jag har fryst in det i små burkar. Hälsosamt och gott! Askorbinsyran är ju en tillsats då förstås, och det har man alltså i för att det inte ska bli missfärgat. Men annars är det bara äpplen! Mums. Ska göra en ny sats imorgon, gjorde inte så mycket första gången eftersom jag inte visste riktigt hur det skulle bli.

Helgen som gick var arbetshelg, men vi hann med en vända på stan som blev riktigt lyckad! Jag köpte mig äntligen ett par nya jeans, och ett par snygga stövlar som funkar till det mesta, både jeans, kjol och klänning. Perfekt! Ett par Ecco, i mjukt, mjukt skinn. Så åt vi god lunch också, på ett nytt mysigt ställe.

Nu på morgonen har jag haft min telefonintervju, jag tror och hoppas att det gick bra. Hon skulle höra av sig i början av nästa vecka - så får vi se då!

Ha en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Smarrigt! Hemmalagat äppelmos är det bästa! =) Fick en burk av Karin för ett tag sen och det är så smaskigt! :)

2008-11-11 @ 21:22:28
Postat av: Elin

Du har fått en utmärkelse i vår blogg! :)

2008-11-30 @ 11:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0