Höstmörker

Oj vad tiden har gått fort sedan jag skrev något sist här! Jag har mest jobbat, och det har varit en otroligt tuff period på jobbet nu som jag nämnt tidigare, så när jag inte har varit på jobbet har jag mest sovit och slappat. Nu verkar det ha lugnat sig något, och idag hade jag en riktigt bra dag på jobbet. Skönt det, för jag började känna mig riktigt desillusionerad och trött på livet som sjukhusanställd sjuksköterska.

Veckans norska ord: agurk = gurka. Jepp, ta sista bokstaven bara och lägg den först, så blir det norska!
Kom på det ordet när jag packade upp min hemlevererade låda med ekologisk frukt och grönsaker! Lyxigt värre, har fått fatt på ett företag här i Bodö där man har som ett abonnemang och får då alltså kört hem varje vecka eller varannan vecka. Fantastiskt fin kvalité! Och så ekologiskt odlat då alltså. Det är inte så lätt att få tag på i de vanliga mataffärerna här, och kvaliteten är ofta dålig. Kvaliteten är för övrigt ganska dålig även på "vanlig" frukt och grönt. Så det här är helt toppen!

Nu ska vi äta fruktsallad (utan agurk...) och titta på Lyxfällan. Ska rapportera mer en annan dag!
Ha en go kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0