Ny vecka

Tidig måndags-eftermiddag och arbetshelgen är över, har jobbat nätter och är därför lätt zonkad i skallen efter att ha sovit ca fyra timmar. Inte speciellt ostört heller, med allt från grävmaskiner till dagisbarn som väsnas utanför fönstret. Men, det är ju lite det som är poängen också, att jag ska vara trött alltså. Så att jag kan somna utan problem ikväll. Nu har jag fått mig en kvart med ljusterapilampan, och det ska förhoppningsvis hjälpa mig att hålla mig vaken till kvällen!

Jag har ju inte skrivit så mycket om träning eller min onda höft, tyvärr för att jag har varit så less och trött på alltihopa att jag helst har velat låtsas som inget. Jag var hos sjukgymnasten sista gången för ett par veckor sedan och då var allt bra, jag hade inte haft ont på länge och fick lov att jogga 2 minuter mitt i mina 40-minuters promenad. Det skulle jag göra varannan dag och så sedan öka till 2x2 minuter osv. Taggad som tusan gav jag mig ut på promenad kläd i löp-kläder och allt, det tog ungefär 30 sekunder med joggning så hade jag lika ont som jag hade när det var som värst. Skit och blä och nej.
Så nu är jag tillbaka till mina eviga promenader, och försöker vara duktigare än någonsin med sjukgymnastikövningar och stretchning. Såååå tråkigt. Sjukgymnasten sa att jag skulle komma tillbaka om det blev sämre igen, men jag har inte bokat nån ny tid ännu utan tänkte köra ett par veckor med ambitiöst program först för att se hur det går. Blir ju inte gladare direkt av att läsa på nätet om folk som verkar ha liknande problem, och som inte kunnat springa på 6-7 månader... Kan vara så att jag behöver ställa in mig på att missa Göteborgsvarvet. Skulle egentligen behöva anmäla mig till det nu om jag ska springa, men det känns ju sådär att anmäla mig och så veta att jag kanske inte kan ta ett löp-steg förrän fram på vårkanten. Det finns ju andra lopp, och Göteborgsvarvet kommer tillbaka år efter år. Jaja.

Nä, dags för nåt roligare: veckans norska ord! Här kommer det:
Hybelkanin = dammråtta. För att förstå det roliga i det måste man kanske veta att en hybel är en liten lägenhet av typen studentbostad...

God måndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0