Oväder

Det stormar igen här i Bodö...och i stora deler av övriga Skandinavien också verkar det som. Även i förra veckan var det stormigt här, då fick Richard komma med Skruttmobilen och hämta mig på jobbet mitt i natten när jag var färdig med kvällsskiftet. Inte kul att cykla hem med de kastvindarna det var då! Imorse låg vi kvar i sängen länge, länge och lyssnade på vinden som ven och regnet som smattrade på rutan. Mysigare går nästan inte att få det. Sen var det trevligt att gå upp och komma på att man ju skulle ställa om klockan, så det var egentligen ganska tidigt på morgonen fortfarande! Eller tidigt och tidigt, det var det kanske inte...

Nu på eftermiddagen gav vi oss ut på promenad, det såg faktiskt ut att ha lugnat sig ute men det var ytterst tillfälligt visade det sig. Efter en kort stund blåste det upp igen, och så kom det en ordentlig hagelskur på köpet som såg till att vi nästan blev skinnflådda i ansiktet! Vi gick ned till hamnen och blev mer eller mindre översköljda av vågorna trots att vi gick högt uppe på piren. Solen kikade fram ute över havet och gav ett sagolikt ljus över det oroliga, kokande havet! Strålande vackert.

Vi kommer sakta närmre flytten härifrån, och det börjar kännas verkligt på allvar. Om inte annat genom att jag nu har berättat det för de flesta av mina kollegor, vilket är ganska jobbigt. Jag trivs så bra med att jobba ihop med dem, och det känns väldigt ledsamt att sluta där. Mindre ledsamt är att vi ligger bra till för att få flytta in i ett litet hus ute på landet! Det är inte klart ännu, men det hade varit helt perfekt för oss.

Nästa helg kommer min pappa och yngsta bror på besök och det ska bli jättekul!
Ha en skön söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Elin

Kan vara mysigt med oväder, och även att vara ute i et - om man snabbt och lätt kan komma in igen! :)



Kram kram

2008-10-31 @ 09:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0