Äntligen måndag!

Ja, efter en arbetshelg som kändes lååång kan man ju inte säga annat än "äntligen måndag"!!! Stormen har lagt sig och det är ganska fint väder ute. Vi var nere i småbåtshamnen i lördagskväll och kände på vinden, det var helt fantastiskt. Man kunde knappt stå och gå längst ute på piren! Det var ganska mycket folk därute, Bodö-folket är lite speciella... :) Nåväl, här finns lite bilder om nån vill se, själva hade vi inte kameran med oss vilket var trist, för havet var otroligt vackert.
http://www.an.no/bildeserier/article3814873.ece

Tack Carro för hjälpen med "ingen gjenboere", tror du kommer klara dig fint här i Norge! :) Välkommen och lycka till får man väl säga. Och ett väldigt bra tips på ord kom du ju också med: tastatur. Det tog det lång tid för mig att klura ut när jag var nyinflyttad. Ja, det betyder tangentbord alltså...

Önskar alla en trevlig start på veckan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej igen! Kom på att jag glömde fråga det jag egentligen undrade över ;P Försökte googla fram vad grahamsmjöl heter i norge, om det nu öht finns här :s Hamnade då i ett av dina inlägg där du bakat med just grahamsmjöl =) och alltså undrar jag om du vet vad det kallas i detta land? Klem Carro ;>

2008-09-29 @ 22:09:19
Postat av: Maria

Hej igen Carro, hoppas du ser det här svaret! Jag klurade en hel del innan jag kom fram till vad grahamsmjöl egentligen är och vad jag kunde köpa här i Norge, det jag använder nu heter "sammalt hvete grov" och jag är ganska säker på att det är motsvarande produkt. Jag har köpt det på Coop, men det finns säkert även på andra affärer. Hoppas du hittar rätt! Klem Maria

2008-09-30 @ 10:40:59
Postat av: Carro

Tack för svaret. Har chansat och inhandlat en påse, lyckligtvis verkar det vara rätt :D Nu kan jag fortsätta baka favoritbrödet ;> Ha de //Carro

2008-09-30 @ 23:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0