Cash in = cash out

Idag kom vi till slut iväg till några affärer för att titta på lite nya kläder till mig. Det är inte direkt min favoritsysselsättning (även om det är ganska kul när Richard är med, han är grym på shopping!) så därför har det varit uppskjutet flera gånger...men nu har jag jobbat två extrapass den här veckan så då är det bäst att bränna lite pengar också tänkte jag! Annars kanske de börjar samla sig på hög eller nåt annat knasigt.
 Nu blev det då inte de väldigt stora inköpen. Jag köpte en billig tröja, en till billig tröja och ett par sköna mys/pyjamasbyxor...när det egentligen var jeans jag verkligen behövde. Så typiskt mig! Men jag provade ungefär hur många jeans som helst utan att hitta några som var ens i närheten av att sitta bra. Sist vi var ute provade jag också mängder utan att hitta några, så efter det kom vi på att jag kanske skulle prova kill-jeans eftersom jag vill att de ska sitta lite löst och ledigt och inte så himla slimmat som alla tjej-jeans är. Döm om min förvåning när jag satt någon natt på jobbet och bläddrade i en skvaller tidning - och fick se att nya trenden i Hollywood är "boyfriend jeans", alltså kill-jeans på tjejer! Där ser man. Konstigt nog så passade då inte kill-jeans heller på mina ben och min rumpa. Satt inte alls så snyggt som på Keira Knightly och vilka det nu var där i tidningen. Väldigt konstigt. Så nu vet jag inte riktigt, jag får väl gå till Levis-affären nere i centrum kanske. Där har jag inte varit ännu. Så får jag bara be dem ta fram något som passar på mig! Blir ju lite mer pengar då än 198:- på H&M men sitter de bra får det väl vara värt det.

Har precis till min fasa upptäckt att jag bara har ett avsnitt kvar av Desperate Housewives! Jag trodde det fanns flera säsonger till att ladda ner men det här var visst den sista. Dvs, nästa säsong börjar de visa i USA om ett par veckor så då kommer det ju ett nytt avsnitt varje vecka. Men jag vill helst se minst ett eller två varje dag jag är ledig ju! Annars blir jag en desperat hemmafru! Laddar nu ner första säsongen av Prison Break istället, så får vi se om det kan fungera som subsitut. Det låter kanske som att jag har ett väldigt bekvämt liv som kan se en massa på tv när jag är ledig men jag brukar faktiskt få ganska mycket gjort mellan de där avsnitten... :)

Nä, dags för kvällsmat och så bums i säng. Imorgon är det en ny arbetsdag.
Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0