En slapp helg

Inte mycket har hänt den här helgen. Nåja, vi fick städat och storhandlat och ordnat en del annat igår, så lata har vi ju inte varit direkt. Det är ju ganska skönt också, att bara ta det lugnt och inte göra något alls! Förmodligen precis det man behöver men jag blir ganska rastlös.

Det har varit ganska blåsigt och regnigt i helgen, så vi har invigt vår kamin! Det blir hur mysigt som helst med en brasa mitt i vardagsrummet. Det blir även väldigt varmt, det är ju inte så väldigt kallt ute egentligen, så idag har vi tagit det lite lugnt med eldandet... Känns som att man kan hålla lägenheten varm på ett ganska ekonomiskt sätt i vinter! Några få vedträn som får brinna långsamt genererar värme många, många timmar.

Nån gång i början av Norge-vistelsen vet jag att jag införde "Veckans norska ord" här på bloggen vilket dog av efter kanske en vecka eller två...men faktum är att fortfarande efter snart ett och ett halvt år här dyker det ganska ofta upp ord och uttryck som är bara så komiska! Jag undrar vad det är som gör att norskan är så lustig i svenska öron egentligen. Nåväl, här kommer både denna veckans och förre veckans norska ord och uttryck:

Alfa-krull (snabel-a)
Evig solskinn i et plettfritt sinn (filmen Eternal sunshine of the spotless mind)

Ha en skön söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha Alfa-krull... är det på riktigt!!! Skrattar ihjäl mig!!! :)

2008-09-22 @ 11:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0