Höststorm

Det är lockande att kalla vädret ute för just höststorm, men faktum är att det än så länge "bara" blåser stark kuling, dvs 17-18 m/s...det ska dock dra på än mer under kvällen och natten för att till slut blåsa 22 m/s och då är det faktiskt storm på riktigt! Men redan nu viner det rätt bra runt knuten kan jag säga, och det blev bil istället för cykel till jobbet idag. Vi måste kanske klä på oss gott och gå ner till havet senare, det vore härligt att känna det på kroppen ordentligt! Och så gå hem och tända i kaminen.

Nu är det alltså arbetshelg och arbetat har jag då sannerligen gjort för min lön. Vi är extremt lågt bemannade den här helgen av flera skäl - vi är ju alltid färre på helgerna vilket bara det är helt idiotiskt, vem som helst förstår ju att våra bebisar är lika sjuka på lördagen som de var på fredagen. Men vi får ju lite mer betalt då för att vara där på helgen (och då menar jag verkligen lite mer betalt) så då måste vi väl vara färre istället. Sjukhusekonomi. Och den här helgen var det lite extremt, det är flera som är sjukskrivna och det börjar bli ont om folk att ta in på extrapass - eftersom alla redan har gått ganska mycket extra och är ganska slitna. Så idag har vi som sagt arbetat för lönen utan överdrift. Det värsta är att man faktiskt inte hinner med allt, utan måste prioritera och strunta i saker. Jag vet inte hur många gånger idag jag borde ha varit på minst två ställen samtidigt. Men det går ju inte! Och så får man gå hem och känna att man gjort ett halvdant jobb, plus att man är rädd att man glömt något viktigt i all hast. Då är det underbart när middagen står på bordet när man kommer hem, med levande ljus och en flaska rödvin! Nu har jag fått i mig en kopp kaffe också, och sovit en stund på soffan, så nu börjar jag känna mig som en människa igen.

Hoppas du får en riktigt skön lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0