Surt, sa räven

Nattjobb och en lätt baksmälla har gjort att helg-humöret inte direkt har varit på topp än så länge, men jag känner att det går åt rätt håll! En skön promenad i den vackra höstsolen hjälpte definitivt. Det var fullt av vackra röda rönnbär, och löven håller på att bli gula och oranga. Hösten är fantastisk. Vi var och köpte lite ved också, så ikväll blir det kanske brasa i kaminen! Mysigare går ju knappast att få det. Vi måste dock möblera om litegrann först isåfall, nu står det möbler lite väl nära kaminen.

Igår var det dags för lønningspils! Ja, det betyder alltså att man går ut och dricker öl för att fira att man fått lön. Nu blev det inte så mycket öl igår, utan snarare vin och drinkar...bland annat Blueberry Mojito, mums! Det är ganska sällan nån tar initiativ till såna här trevliga saker på avdelningen, så jag tyckte jag fick se till att gå med även om jag hade jobbat två nätter och inte var på så väldigt socialt humör egentligen. Vi var bara fem personer vilket vi först tyckte var lite trist när det nu blev av för en gångs skull, men faktiskt så är det ju ganska trevligt att inte vara så många! Iaf när nu de som går med är så trevliga :)

I onsdags bjöd vi in våra hyresvärdar på kaffe och äppelpaj. Dels kändes det kul att få visa dem hur fint vi har fått det här, och dels hade vi lite saker vi behövde fråga dem om ang. lägenheten. Och så är de väldigt trevliga, så att sitta och prata med dem en kväll är bara underhållande. Äppelpajen blev riktigt lyckad vilket var tur, jag improviserar och gör gärna lite olika varje gång men bara man har socker och smör så blir det ju sällan något annat än gott...

Jag ser till att komma ut på en promenad varje dag, sådär 20-30 minuter och det går riktigt bra! Jag känner ju av höften, men det gör inte alls ont på samma sätt som det brukade. Så nu går det minsann åt rätt håll! Är rädd att det ska bli sämre igen nu när jag anstränger den mer, men det känns inte så nu efter nästan en vecka. Så vågar faktiskt bli lite nöjd!

Trevlig fortsättning på helgen önskar jag dig!

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att det känns såpass mycket bättre med höften, och att det är på väg åt rätt håll nu! Hoppas det håller i sig i den riktningen och att du snabbt blir frisk! :)



Lönningspils är ju finfint ord, men kan man bara gå på After Work i Norge efter löning? Ja, såklart det är så - ölen är ju så dyr i Norge! :)



Kram Elin

2008-09-13 @ 18:39:36
Postat av: Andreas

Nyår närmar sig ... blir det 5 rätters? :) Eller blir det grillad korv ute på landegode? :)

2008-09-15 @ 21:57:41
Postat av: Maria

Det är bara att välja Andreas!!! :)

2008-09-17 @ 21:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0