Miraklens mirakel

I fredags blev Elin och Andreas föräldrar när deras son Noel föddes! Nu är hela lilla lyckliga familjen hemma och myser tillsammans. Själv har jag lite svårt att fatta att det är på riktigt, det är helt fantastiskt och ganska overkligt. Trots att jag sett bilder och till och med hört lillkillens skrik i telefonen så kommer jag nog inte förstå att han finns på riktigt förrän jag får se honom! Jag och Elin har ju känt varandra i hur många år som helst och varit genom både det ena och det andra tillsammans och var för sig, men det här är större än något annat. Så jag är glad och lycklig jag med helt enkelt! Och ganska lättad, för trots att förnuftet säger mig att de allra flesta förlossningar går precis som tänkt så är det tyvärr så att när man på jobbet hela tiden ser resultatet av de som inte går fullt så bra, så är det lätt att tro att det är vanligare än det är. Så det var så skönt i fredags att få veta att allt gått bra!
För den som vill beundra världens sötaste lille bebis finns bilder här

Eftersom jag inte är så flitig med mitt bloggande får jag väl se till att uppdatera lite om vad som annars hänt! Iallafall delvis har vårkänslorna börjat spira och det känns som att jag håller på att tina upp och vakna ur vinterns djupa dvala. Hela uppvaknandet fick sig  en liten törn när det i fredags föll ca 15 cm snö här. Det låg kvar kanske 20-30 cm av den gamla snön så som ni förstår kommer det dröja ett tag innan det är barmark här! Men jag har sett tussilago i ett dike och jag har små mini-påskliljor ute på trappan.

På jobbet har jag i tillägg till mina 95% på gyn klämt in några gå-bredvid-pass på nyfödtintensiven så att jag numer kan ta extrapass där. Från och med 1:e april har jag nämligen bara 75% på gyn, vilket ger mig gott om utrymme för att kunna jobba extra hos småtrollen. Jag har 75% på gyn till och med tredje veckan i juni, och då går jag rätt på mitt semestervikariat på nyfödtintensiv och jobbar heltid där hela sommaren förutom en veckas ledigt. Så ser planen ut!

Efter sommaren vet jag inte vad som händer men jag har ett ess i skjortärmen...om några veckor ska jag nämligen på kurs i Oslo och utbilda mig till första hjälpen-instruktör! Så kommer jag sedan att kunna hålla kurser genom Röda Korset. Ska bli väldigt kul, och är dessutom bra betalt.

Idag är jag ledig efter att ha jobbat i helgen. Vet inte om jag nämnt det här på bloggen men vi fick en Kenwood köksmaskin av Richards föräldrar i inflyttningspresent! Helt fantastiskt. Vi kände oss som småbarn på julafton när vi öppnade paketet! Och den är precis så grymt bra som vi trodde den skulle vara. Vi har provat den ett par gånger men idag var första gången jag bakade bröd med den. Har två brödböcker, en som jag köpt på nätet som var alldeles för avancerad för mig men så fick vi en av mamma också som var mer på min nivå :) Så idag har jag gjort solrosbröd som förhoppningsvis blev gott, ska nog strax ta och smaka tror jag!

Ha en skön start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Vi längtar tills nästa vecka, så att Noel får träffa sin "nästan-moster" Maria! :) Är ju konstigt att ha fått barn och att du inte träffat honom än, men försöker uppdatera med bilder så ofta som möjligt så att du ska vara med ändå! :)



Brödet ser riktigt gott ut! Får nog baka bröd sen när man är hemma, nån gång mellan amning o blöjbyten ;) Men han sover ofta en lång stund mitt på dan så då (när jag borde vila som alla säger) kan jag baka lite :)



KRAM

2009-04-05 @ 10:30:00
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0